کلیه پذیرفتهشدگان دوره روزانه جهت شرکت در آزمون سال آینده به دفترچه ثبتنامی منتشر شده توسط سازمان سنجش مراجعه نمایند.
از آنجا که مدارک تحصیلی مقاطع قبلی دانشجویان دانشگاه جزو مدارکی است که باید تا زمان فارغالتحصیلی و دریافت دانشنامه در پرونده دانشجو در بایگانی اداره امور آموزشی باقی بماند، امکان پس دادن این مدارک به دانشجو ممکن نیست. در صورتی که نیاز به ارائه مدارک تحصیلی قبلی به مراکز خاص دولتی یا خصوصی باشد دانشجویان گرامی میتوانند با تهیه کپی مدارک با مراجعه به بایگانی اداره امور آموزشی درخواست برابر با اصل نمودن کپی مدرک خود را ارائه نمایند. رونوشت برابر با اصل شده، تنها خدمتی است که آموزش دانشگاه میتواند در این خصوص ارائه نماید که توسط ارگانهای دولتی و یا خصوصی مورد قبول میباشد.
هر نیمسال تحصیلی شامل 16 هفته آموزش و دو هفته پایانی امتحانات است.
دانشجو در هر نیمسال تحصیلی لازم است حداقل 12 و حداکثر 20 واحد درسی انتخاب کند. لازم به ذکر است انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید برای ترم اول توسط آموزش انجام می شود و دانشجویان از ترم دوم تا فارغ التحصیلی با مراجعه به سامانه آموزشی سما نسبت به انتخاب واحد باید اقدام نمایند.
دانشجویان ورودی جدید پس از تکمیل مراحل ثبت نام و انجام انتخاب واحد توسط آموزش دانشگاه می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه و سمت چپ سایت دانشگاه قسمت خدمات فناوری اطلاعات سامانه آموزشی سما با انتخاب نوع کاربری دانشجو و وارد کردن شماره دانشجویی و کلمه عبور که کد ملی دانشجو می باشد انتخاب واحد و برنامه کلاسی خود را مشاهده نمایند.
با توجه به اینکه نتایج آزمون سراسری پس از شروع کلاس سایر دانشجویان سالهای قبل میباشد، لذا زمان شروع کلاسهای ورودیهای جدید از طریق اطلاعیه های درج شده در وبسایت دانشگاه بناب به اطلاع دانشجویان محترم خواهد رسید. در صورت وجود تاخیر چند هفتهای در شروع کلاسهای دانشجویان ورودی جدید نسبت به سایر دانشجویان دانشگاه، جهت جبران عقب افتادگی دروس، کلاسهای جبرانی برگزار خواهد شد.
دانشجویان ورودی جدید پس از تکمیل مراحل ثبت نام و انجام انتخاب واحد توسط آموزش دانشگاه می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه و سمت چپ سایت دانشگاه قسمت خدمات فناوری اطلاعات سامانه آموزشی سما با انتخاب نوع کاربری دانشجو و وارد کردن شماره دانشجویی و کلمه عبور که کد ملی دانشجو می باشد و از قسمت مدیریت درخواست ها نسبت به اخذ مرخصی تحصیلی اقدام نمایند.
دانشجویان جدید الورود که در کارنامه سبز ارائه شده از سازمان سنجش در اولویت های دیگر دارای قبولی می باشند می توانند از اردیبهشت ماه سال آینده با مراجعه به سامانه نقل و انتقالات درخواست تغییر رشته به اولویت های بعدی قبولی را داشته باشند که پس از بررسی دانشگاههای مبدا و مقصد و اعلام موافقت میتوانند نسبت به تغییر رشته اقدام نمایند.
میهمانی و انتقال دانشجو مطابق آییننامه نقل وانتقال دانشجویان انجام میشود و دانشجویان ورودی جدید از اردیبهشت ماه سال آینده میتوانند با مراجعه به سامانه نقل و انتقالات و ارسال مدارک و مستندات لازم درخواست انتقال و میهمانی نمایند.
معادلسازی و پذیرش واحدهای گذرانده دانشجو براساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه بناب فقط برای دانشگاههای دولتی قابل قبول بوده و پس از دریافت ریزنمرات تایید شده قابل تطبیق می باشد. لازم است پس از تسویه کامل با دانشگاه قبلی به اداره آموزش مراجعه نموده و نامه درخواست ریزنمرات را به دانشگاه قبلی دریافت نمایید.
دانشجویان ورودی جدید پس از تکمیل مراحل ثبت نام و انجام انتخاب واحد توسط آموزش دانشگاه میتوانند با مراجعه به سایت دانشگاه و سمت چپ سایت دانشگاه قسمت خدمات فناوری اطلاعات سامانه آموزشی سما با انتخاب نوع کاربری دانشجو و وارد کردن شماره دانشجویی و کلمه عبور که کد ملی دانشجو میباشد و از قسمت مدیریت درخواست ها نسبت به درخواست اشتغال به تحصیل اقدام نمایند.
دانشجویان انصرافی و اخراجی و ... که مدارک تحصیلی آنها در دانشگاه محل تحصیل میباشد و پذیرفته شده دانشگاه بناب می باشند می بایست پس از تسویه کامل با دانشگاه قبلی جهت اخذ نامه درخواست مدارک تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل قبلی به اداره آموزش مراجعه نمایند.
نوع کاربری: دانشجو شماره دانشجویی: شماره دانشجویی دریافت شده در ثبت نام الکترونیکی کلمه عبور: کد ملی دانشجو (جهت حفظ اطلاعات تحصیلی در اولین فرصت نسبت به تغییر آن اقدام نموده و رمز دلخواه را وارد نموده و این رمز را فراموش نکنید.)
دانشجویان ورودی جدید که تا پایان شهریورماه فارغالتحصیل می شوند می توانند با مراجعه باسایت زیر نسبت به درخواست تاییدیه تحصیلی اقدام نموده و تصویر کد رهگیری دریافتی را در مراحل ثبت نام ارائه نمایند. در این سامانه متقاضیان تاییدیه تحصیلی باید مشخصات فردی و مشخصات مدرک تحصیلی خود را درج نمایند. پس از انجام مراحل ثبت درخواست، شماره پیگیری صادر میشود که به صورت پیامک برای موبایل متقاضی ارسال میشود. متقاضی میتواند از طریق گزینه پیگیری تاییدیه تحصیلی آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کند. این درخواست در مناطق آموزش و پرورش بررسی می شود و در صورت وجود و صحت مدرک تحصیلی متقاضی، بر اساس مدارک و مستندات موجود در آموزش و پرورش گواهی تاییدیه تحصیلی صادر مینماید. این تاییدیه به صورت الکترونیک برای استعلام گیرنده ارسال میشود. گواهی تاییدیه تحصیلی برای ثبتنام دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و کلیه سازمانهای استعلام گیرنده صادر میشود. https://emt.medu.ir
آن دسته از پذیرفته شدگان دانشگاه بناب که به هردلیلی نتوانسته اند تا پایان شهریورماه فارغ التحصیل شوند و دارای واحد مانده می باشند در مرحله ثبت نام الکترونیکی ثبت نام نموده و از تحویل حضوری و مراجعه به دلیل نداشتن مدارک لازم خودداری نمایند. دانشگاه پس از کسب تکلیف از سازمان سنجش در خصوص این دسته از پذیرفته شدگان، نسبت به ثبت نام از این دسته افراد اطلاع رسانی خواهد نمود. افرادی که تا پایان شهریورماه فارغ التحصیل شده اند ولی مدارک تحصیل آنها به هر دلیلی ناقص می باشد: این دسته از دانشجویان در مرحله ثبتنام آنلاین ثبت نام نموده و باید در مهلت تعیین شده جهت تحویل مدارک نسبت به تکمیل مدارک تحصیلی اقدام نمایند.
کلیه فرایندهای آموزشی در یک ترم تحصیلی از جمله انتخاب واحد، شروع کلاسها، زمان شروع امتحانات و... طبق تقویم آموزشی مصوب دانشگاه در زمانهای تعیین شده انجام میگیرد و دانشجویان باید طبق این زمانبندی فرایندهای مورد نظر را در زمان تعیین شده انجام دهند. دانشجویان جهت مشاهده تقویم آموزشی هر نیمسال میتوانند به پرتال معاونت آموزشی مراجعه نمایند.
در صورت ناقص بودن مدارک درخواستی برای ثبتنام آنلاین دانشجویان میتوانند فرم تحویل مدارک را آپلود نمایند. لازم به ذکر است پس از تکمیل ثبتنام آنلاین میبایست نواقص مدارک را برطرف نموده و در ارسال فیزیکی مدارک کلیه مدارک درخواستی را ارسال نمایید.