تاریخ : شنبه 8 مهر 1402
کد 27

راهنمای ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی‌ سال ۱۴۰۲ دانشگاه بناب

راهنمای ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی‌ سال ۱۴۰۲ دانشگاه بناب

راهنمای ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی‌ سال ۱۴۰۲ دانشگاه بناب
زمان ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان مقطع کاردانی و کارشناسی سال 1402دانشگاه بناب

ثبت‌نام اینترنتی: 18 لغایت 20 مهر 1402
تحویل حضوری مدارک: زمان تحویل حضوری مدارک تا 25 مهر تمدید شد
22 لغایت 25 مهر 1402 پذیرفته شدگان گرامی طبق جدول زمانبندی مراجعه فرمایید(برای دانلود فایل برنامه زمانبندی اینجا را کلیک نمایید)


با حمد و سپاس به درگاه خداوند دانا و تواناي مطلق و با عرض تبريك قبولی شما در دانشگاه بناب؛ از پذیرفته‌شدگان عزیز خواهشمند است تمامی توضیحات و اطلاعیه‌های مربوطه را با دقت و حوصله مطالعه کرده و سپس اقدام به ثبت‌نام نمایند.
  • لطفاً در صورت وجود هرگونه سوال و یا اشکال، پس از مطالعه دقیق قسمت پرسش و پاسخ‌های متداول مندرج در انتهای سایت، در صورتیکه پاسخ مناسب برای سوال خود نیافتید، می‌توانید از طریق گفتگوی آنلاین موجود در قسمت سمت راست پایین سایت با کارشناسان محترم دانشگاه در ارتباط باشید.
  • ثبت‌نام شامل سه مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه سما، بارگذاری اینترنتی مدارک درخواستی و تحویل حضوری مدارک لازم می‌باشد.
  • صرفاً پذيرفته شدگاني که حداکثر تا مورخ 1402/06/31 فارغ‌التحصيل خواهند شد مجاز  به ثبت‌نام الکترونیکی و تحویل حضوری مدارک مي‌باشند.
تبصره:  با توجه به برگزاري امتحانات جبراني دوره پيش‌دانشگاهي در دهه سوم شهريورماه، در صورتي كه پذيرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام موفق به ارائه گواهي پيش‌دانشگاهي نگردند، لازم است تعهدي مبني بر ارائه گواهي پيش‌دانشگاهي‌ تا تاريخ‌ 1402/06/31 بدهند. بديهي است در صورت عدم ارائه گواهي مذكور تا تاريخ 1402/06/31 قبولي آنان لغو مي‌گردد.
  • برای ثبت‌نام و  شرکت در کلاس‌ها، پذیرفته‌شدگان باید سه مرحله ثبت‌نام الکترونیکی، بارگذاری اینترنتی و تحویل حضوری مدارک را با دقت کامل به اتمام رسانند. در صورت عدم اتمام مراحل ثبت‌نام در هر سه مرحله، دانشجو مجوز حضور در کلاس‌ها را دریافت نخواهد کرد.
  • در صورت وجود مغایرت میان مدارک ارائه شده در مراحل ثبت‌نام و مدارک تحویل داده شده با اطلاعات سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام دانشجو لغو و طبق مقررات با دانشجو رفتار خواهد شد.
  • لازم است کلیه دانشجویان تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 (لینک تقویم آموزشی) و آیین‌نامه‌های مربوط به مقطع تحصیلی قبول شده (لینک آیین‌نامه‌ها) را با مراجعه به سایت دانشگاه و پرتال معاونت آموزشی دریافت و مطالعه نمایند.
توجه:
  • دانشجویان ورودی جدید پس از تحویل و تکمیل مدارک درخواستی می‌توانند در کلاس‌ها طبق برنامه ارائه شده حضور یابند.
  • انتخاب واحد ترم اول دانشجویان ورودی جدید پس از تحویل مدارک درخواستی توسط اداره آموزش دانشگاه انجام خواهد شد.
اطلاعیه مهم اداره رفاه دانشجویی:
دانشجویانی که درخواست وام دانشجویی دارند، پس از مطالعه سند تعهد محضری (جهت دانلود کلیک نمایید) می‌توانند درخواست وام خود را در پورتال دانشجویی صندوق رفاه ثبت کنند.
* لینک پورتال دانشجویی صندوق رفاه: https://bp.swf.ir

 
مرحله اول: ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه آموزشی سما

نکات مهم در خصوص بارگذاری مدارک در سامانه سما:
  • اسکن مدارک باید به صورت رنگی بوده و رزولوشن فایل های اسکن شده نباید از 300dpi بیشتر باشد و حجم فایل‌های اسکن شده نباید از 300kb بیشتر باشد.
  • دقت فرمایید مدارک مورد نیاز باید به صورت روشن و خوانا اسکن شوند. از آپلود عکس تهیه شده توسط گوشی موبایل جداً خودداری شود.
 
مدارک مورد نیاز
مدارک لازم برای پذیرفته شدگانی که آخرین مدرک آنان پیش‌دانشگاهی می‌باشد:
۱- اسکن اصل گواهينامه پايان دوره پيش دانشگاهي يا گواهي موقت
۲- اسکن ‌اصل مدرك ‌و ‌يا گواهي ‌ديپلم ‌متوسطه آموزش‌ متوسطه
3- اسکن اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی
4- اسکن اصل كارنامه تحصيلي ديپلم متوسطه.
5- اسکن اصل رسید درخواست تاییدیه دوره پیش‌دانشگاهی (مراجعه به لینک https://emt.medu.ir و انجام ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری)
6-اسکن اصل شناسنامه
7- اسکن اصل كارت ملي
8- اسکن عكس تمام رخ ۴×۳ تهيه شده درسال جاري.
9- اسکن مدركي‌ كه ‌وضعيت ‌نظام ‌وظيفه داوطلبان را با توجه ‌به ‌يكي از بند‌هاي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون (دفترچه شماره يك) مشخص كند(براي برادران).
10- اسکن اصل حكم مرخصي سالانه يا موافقت رسمي و بدون قيد و شرط سازمان متبوع ( مخصوص كارمندان دولت) .

مدارک لازم برای ديپلمه هاي نظام ۳-۳-۶ :
۱- اسکن اصل ‌مدرك ‌و ‌يا گواهي ‌ديپلم ‌متوسطه آموزش‌ متوسطه نظام جدید
۲- اسکن اصل كارنامه تحصيلي ديپلم متوسطه.
۳- اسکن فرم ۶۰۲ (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه‌های دهم تا دوازدهم) قابل دریافت از دبیرستان محل تحصیل با مهر و امضای مدیر یا معاون اجرایی دبیرستان
۴-اسکن اصل رسید درخواست تاییدیه دوره دیپلم نظام جدید
  مراجعه به لینک https://emt.medu.ir و ثبت‌نام و رسید درخواست.
۵- اسکن اصل شناسنامه
۶- اسکن اصل كارت ملي
۷- اسکن عكس تمام رخ ۴×۳ تهيه شده درسال جاري.
۸- اسکن مدركي‌ كه ‌وضعيت ‌نظام ‌وظيفه داوطلبان را با توجه ‌به ‌يكي از بند‌هاي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون (دفترچه شماره يك) مشخص كند (براي برادران).
۹- اسکن اصل حكم مرخصي سالانه يا موافقت رسمي و بدون قيد و شرط سازمان متبوع ( مخصوص كارمندان دولت)
 

تذکر مهم:
  • پس از تکمیل ثبت‌نام خواهشمند است از کلیه مدارک تحصیلی خود یک سری کپی برای خود تهیه نمایید که پس از تحویل در دانشگاه و تشکیل پرونده دانشجویی به هیچ وجه امکان تحویل کپی مدارک مقدور نخواهد بود.
 
 
مرحله دوم: بارگذاری اینترنتی سایر مدارک

پس از انجام ثبت‌نام در سامانه آموزشی سما و دریافت شماره دانشجویی، لازم است که فرم‌ها و مدارک زیر را دانلود و تکمیل نموده و نسبت به بارگذاری‌ آن‌ها در سامانه زیر اقدام نمایید:  
 
مرحله سوم: مدارک لازم جهت تحویل حضوری

فرم درخواست کارت دانشجویی
(لطفاً فرم بالا را دانلود کرده و پس از تکمیل آن و الصاق یک قطعه عکس 4*3، در زمان ثبت‌نام حضوری تحویل نمایید. بدیهی است در صورت عدم تکمیل و تحویل این فرم، کارت دانشجویی برای شما صادر نخواهد شد)

آیین‌نامه عفاف و حجاب دانشجویی (لطفاً این فایل را پرینت گرفته و تکمیل نموده و در مرحله ‌ثبت‌نام حضوری تحویل نمایند.)

فرم ثبت‌نام بسیج دانشجویی (دانشجویانی که تمایل به عضویت در بسیج دانشجویی دارند، این فرم را پرینت گرفته و در مرحله ‌ثبت‌نام حضوری تحویل نمایند.)


مدارک لازم برای پذیرفته شدگانی که آخرین مدرک آنان پیش‌دانشگاهی می‌باشد:
۱- اصل گواهينامه پايان دوره پيش دانشگاهي يا گواهي موقت
۲-  ‌اصل مدرك ‌و ‌يا گواهي ‌ديپلم ‌متوسطه آموزش‌ متوسطه
3- اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی
4- اصل كارنامه تحصيلي ديپلم متوسطه.
5- اصل رسید درخواست تاییدیه دوره پیش دانشگاهی.
6-کپی تمام صفحات شناسنامه
7- کپی كارت ملي (پشت و رو)
8- عكس تمام رخ ۴×۳ تهيه شده درسال جاري (۱۲ قطعه)
9- مدركي‌ كه ‌وضعيت ‌نظام‌وظيفه داوطلبان را با توجه ‌به ‌يكي از بند‌هاي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون (دفترچه شماره يك) مشخص كند (براي برادران).
10- اصل حكم مرخصي سالانه يا موافقت رسمي و بدون قيد و شرط سازمان متبوع ( مخصوص كارمندان دولت) .

مدارک لازم برای ديپلمه هاي نظام ۳-۳-۶ :
۱- اصل ‌مدرك ‌و ‌يا گواهي ‌ديپلم ‌متوسطه آموزش‌ متوسطه نظام جدید
۲- اصل كارنامه تحصيلي ديپلم متوسطه.
۳- اصل فرم ۶۰۲ (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه‌های دهم تا دوازدهم) قابل دریافت از دبیرستان محل تحصیل با مهر و امضای مدیر یا معاون اجرایی دبیرستان
۴-اصل رسید درخواست تاییدیه دوره دیپلم نظام جدید.
۵- کپی تمام صفحات شناسنامه
۶- کپی كارت ملي (پشت و رو)
۷- عكس تمام رخ ۴×۳ تهيه شده درسال جاري (۱۲ قطعه)
۸- اصل مدركي‌ كه ‌وضعيت ‌نظام ‌وظيفه داوطلبان را با توجه ‌به ‌يكي از بند‌هاي مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون (دفترچه شماره يك) مشخص كند (براي برادران).
۹- اصل حكم مرخصي سالانه يا موافقت رسمي و بدون قيد و شرط سازمان متبوع ( مخصوص كارمندان دولت)

مدارک لازم برای مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه:
دانشجویان عزیز با مراجعه به  آدرس سامانه کارنامه سلامت دانشجویان (سامانه سجاد):
کارنامه سلامت جسم: https://portal.saorg.ir/physicalhealth
کارنامه سلامت روان : https://portal.saorg.ir/mentalhealth
فرم‌های مربوط به کارنامه سلامت جسم و روان را تکمیل نموده و خروجی فرم ها را به همراه آزمایشات مربوطه طبق زمان‌بندی اعلام شده جهت معاینه و دریافت گواهی سلامت به مرکز بهداشت،درمان و مشاوره دانشگاه بناب مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است که ارائه گواهی سلامت به دانشکده برای انتخاب واحد الزامی است.


توجه:
  • ثبت‌نام از پذیرفته شدگان فقط با ارائه تمام مدارک خواسته شده امکان پذیر می‌باشد و اداره آموزش از پذیرش افراد با مدارک ناقص معذور خواهد بود. بدیهی است عدم تحویل مدارک خواسته شده به منزله انصراف از تحصیل خواهد بود.
  • پذیرفته‌شدگان بایستی با مراجعه حضوری به آدرس آذربایجان شرقی - شهرستان بناب - بزرگراه ولایت - جنب پلیس‌راه - دانشگاه سراسری بناب، مدارک خود را تحویل نمایند.
  • نوشته شده
  • در شنبه 8 مهر 1402
  • ساعت 15
  • توسط مدیر سایت ثبت‌نام دانشجویان ورودی جدید
  • تعداد بازدید 3026
نظرات شما
captcha refresh

پرسش‌های متداول